dimecres, 28 de maig del 2008

Llegendes urbanes: La noia del revolt - A Curva. Pas a la rotonda - Tony Montana
















Una de les llegendes urbanes més populars. La noia en el revolt que puja al cotxe, i que just abans d'on va haver-hi un accident, ho adverteix al conductor i desapareix. Aquí teniu un curt portugues inspirat en aquesta història:


Fa dos anys, el benvolgut Tony Montana, escrivia a Relats en Català, un poema on torna a incidir en aquest tema:

Pas a la rotonda

Escric l'adreça,
corregint les notes,
comprimint-les fins fer-les petites

Rememoro l'últim viatge amb ella,
la nit es va aturar,
i tornava, tornava a la nostra casa

Vull arreglar-ho,
tinc la carretera al davant,
no hi sóc lluny

La noia fantasma m'espera,
silent,
al mig de la rotonda

Mars d'alcohol
banyen el seus peus,
onades que m'ofeguen

La meva ruta
burxant dins les capes de borratxera,
segueix voltant
endreçada en un record del passat

Glops t'han caducat,
música, et sona?
ajornes
cents d'harmonies extintes

Torna a dormir, estimada,
al fons del camí,
fredes les mans, fins l'albada.

1 comentari:

Mon Pons ha dit...

1er. No deixis mai d'escriure poesia. Si vols esborrar i “matar” Tony Montana fes-ho, però ja saps que era i encara sóc una fan d'ell i el trobaria a faltar. També jo, si pogués i en sabés prou, rectificaria molts errors que cometo al escriure. Tampoc no sé com es fa per treure'ls de RC, m'ho expliques, OK?
2on. Celebro que tinguis tants registres artístics i allò meu, dels draps estesos ( i aprofito per donar-te les gràcies pel comentari) en podem parlar un dia...
Crec que aquesta poesia te la vaig comentar i, francament, encara m'agafa esgarrifances.
Molta salut i ens veiem per aquí!