dijous, 27 de novembre del 2008

Lax 'n' Busto - Concerts per a menors de 16 anys. Les misèries de la música feta aquí

















Fa pocs dies que els Lax varen tocar a La Mirona i on només podien entrar menors de 16 anys i els adults que els acompanyessin. I un rotatiu de Girona afirmava que això era un acte de valentia. Doncs jo no ho veig per enlloc. Més aviat, i com es diu en el món de la música, s'han vengut, a la que m'oloro, a alguna subvenció del nostre govern. I sembla en això que encara governin els de Convergència, amb aquell paternalisme tant despreciable. I jo em pregunto: Són pallassos? Són animadors per a mainada? Són explicadors de rondalles que tenen de fer tonteries perquè es pensen que els nens tenen de viure entre l'humor i la felicitat? A mí el que em dol que la música feta aquí tingui aquest caire infantiloide, xuclador de subvencions, i amb un nivell tant baix. I voldria incidir en això en primer lloc a qui ha donat la subvenció (cosa que ho poso amb pinces perquè ho desconec), com volen que el català sigui atractiu per a la gent si només donen cales a la cultura quant es tracta d'infants i mentre, es té de pagar més car per llegir en català. Abarateixin la cultura i fent-la atractiva es quant es mereixedora d'atenció. I en segon lloc per els Lax. Jo voldria saber si els Metallica, Bruce Springsteen, Ramones, The Doors varen fer mai un concert com el que vareu fer l'altre dia a Salt? La resposta es no. I en tindrieu de pendre nota. Per vàries raons, jo destacaria, que la música no es tindria mai de restringir ni per edat, sexe, o tribu urbana i per altra banda, amb accions com aquesta, el rock i el pop fet en català tindrà d'anar llastrat amb aquestes bajanades, i potser el més greu, que la gent que t'escolta avui, demà no t'escoltarà perquè les cançons infantils les deixes quant et fas adult.